tisdag 7 oktober 2014

Mot Stockholm och ambassaden

Just nu sitter jag på tåget mot Stockholm. Imorgon har jag och Emmy tid på Amerikanska ambassaden i Stockholm för att söka visum!

Alla papper vi fyllt i och skickat in hittills har alltså endast varit en förberedelse inför att faktiskt få ansöka om visum, som Emmy skrev tidigare, vilket man gör på ambassaden. Vi åker ner redan idag på grund av att vi har tid på ambassaden kl 08:00 imorgon och vi vill vara på plats i god tid för att få en bra plats i kön!

Det tar dessutom rätt lång tid för mig att ta mig ner till Stockholm. Både jag och Emmy har varit hemma hos våra familjer över helgen och hälsat på, men vi kommer från olika delar av Sverige, vilket ger lite olika restider till Stockholm. Emmy är från Avesta i Dalarna och åker hemifrån strax efter kl 14 idag. Jag är från Näsåker i Västernorrland och åkte hemifrån kl 8 imorse, men vi kommer båda att vara framme runt kl 16.

 Så ja, det har varit jättemysigt att vara hemma hos familjen. Ibland känns det dock som om jag kommer från världens ände... Men någon måste ju bo där också! Så nej, jag är inte bitter, bara lite trött :)

+
Sällskap av pratglad Amerikan på bussen mellan Sundsvall och Hudiksvall - bra att få börja öva in engelskan redan nu!

-
bil, buss, tåg, buss, tåg - mina färdmedel hitills idag.


/Linn




2 kommentarer:

  1. Så spännande Linn. Jag kommer att följa er blogg här ifrån världens ände ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad kul! Haha, vad bra att du håller ställningarna där! ;)

      Radera