fredag 24 oktober 2014

Till dig Hanna!

Du tyckte vi var så dåliga att skriva inlägg så här får du ett inlägg du kan läsa medans du äter frukost!

För ett par dagar sen var vi och skulle fixa telefonnummer. Heidi skulle lägga till mig och Linn i sin "plan" för att det skulle bli billigast så. 

Vi hade pratat om det här tidigare så vi visste att telefonerna behövde vara olåsta. Så eftersom min telefon var låst gick jag till Telia, betalade de 300 spännen och trodde att nu är det klart! Men icke... 

Det fungerade inte alls att sätta i ett AT&T simkort i min telefon medans det gick galant i Linns. 
Men killen i affären tyckte nog lite synd om mig så efter typ en timmes krånglande fick jag en payandgo telefon. Sjukt svårt att gå tillbaka till en knappsats telefon, likt en blackberry, när man är van vid en iphone men nu kunde jag åtminstone smsa och ringa. 

Jag tänkte att det kommer nog gå bra men herre gissa mig vilken dryg telefon! Att försöka hålla kontakten med alla hemma, jobba och faktist försöka ha ett liv här också går inte riktigt ihop när man behöver wi-fi till det först nämnda. Man blir lite låst men som tur var visade det sig att Peter hade en iphone4 liggandes hemma så idag var vi och böt sim-kortet till ett micro-sim så nu är allt frid och fröjd! Nu kan jag smsa, ringa, skriva/ringa på facebook samtidigt som vi handlar mat! :D

Hoppas du hängde med i svängarna!

Nu ska jag sova för imorgon ska vi leka vetenskapskvinnor! God natt!

PS. Björnen är från våran kvällsutflykt till L.L. Bean igår när jag önskade att jag hade internet på min telefon! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar