tisdag 21 oktober 2014

Första dagen på IDEXX Laboratories avklarad!

På sätt och vis känns det lite som att komma hem när jag kommer till Scarborough.
Det är 5te gången jag är här nu och jag hittar ganska bra vid det här laget. Det känns väldigt bra att vi har en egen bil vi kan glida runt i, nu kan vi bara rå om oss själva och åka i väg när vi själva känner för det.


Igår var vi ner till stranden, PinePoint beach, som ligger knappt en km down the road från där vi bor. Var lite mer folk tomt än förra gången jag var där!
Bilden gör inte verkligheten rättvis, det var strålande solsken när vi var där men det var ganska kyligt och blåsigt.



Vi har även hunnit med lite inspektionsshopping så vi vet vad vi ska köpa när pengarna kommer in på fredag ;) 


Lägenheten vi bor i ligger ovanpå ett garage hos några jag känner här, Cindy and Vance Wormwood. Det finns inget riktigt kök men vi har två kokplattor vi kan använda och tycker vi lyckades väldigt bra igår! Köttfärsbiffar, kokt potatis och broccoli. Lite husman mitt i alla onyttigheter! Blev dock en pumpin donat till efterrätt.




Idag gjorde vi våran allra första dag på IDEXX. Större delen av dagen var det introduktion där vi fick lära oss lite om IDEXX historia och vad det finns för olika projekt på företaget. De arbetar mycket för att ge tillbaka till samhället och erbjuder därför bland annat sina anställda att volontärarbeta två dagar per år med full lön. 

Det var mycket av informationen som inte gällde oss men det var ändå kul och se vad företaget faktiskt gör för sina anställda. De har ett väldigt bra rykte och alla vi har pratat med har sagt det är ett jätte bra företag att jobba för och än så länge lever de upp till det!

Jetlagen gör sig fortfarande påmind, vi var totalt hjärndöda båda två efter jobbet så det var riktigt nice att komma hem för Cindy och Vance bjöd på middag och skickade sen med oss resterna så nu har vi mat för resten av veckan!

Vi blev också bjudna på lunch idag, kycklingsallad med mozzarella sticks! 

Vi skulle ta ut pengar på väg hem från jobbet och här har de drive-in bankomater men varken jag eller Linn har fått in snitsen på hur nära man faktiskt måste vara så så här såg det ut när Linn tog ut pengar idag. 




























Vi har en spännande vecka framför oss det kommer hända mycket saker både på jobbet och utanför.
Håll utkik efter fler uppdateringar i veckan! Nu har jag tvingat mig själv att vara vaken i två timmar, kl är nu 20:57, men nu orkar jag inte stå emot längre så god natt!

1 kommentar: