onsdag 19 november 2014

32 avklarade, 33 kvar

Vi insåg idag att vi har kommit halvvägs genom vårt äventyr, halvvägs genom exjobbet och att vi kommer närmare och närmare vad den här utbildningen har försökt förbereda oss för.

Å ena sidan känns det helt otroligt skönt att slippa allt plugg men det finns så mycket positiva saker när man reflekterar över sin studietid. Alla vänner man har träffat, alla nya intryck som har stärkt en som människa och alla möjligheter som har öppnats upp. Vem hade trott att när jag började prata om att jag skulle flytta till världens ände (Luleå) att jag faktiskt skulle åka och göra mitt exjobb på andra sidan Atlanten. 

  Med halva tiden gjord är vi så långt bort vi kommer komma för den här gången. För varje dag som går kommer vi närmare jul och nära och kära. En dag som denna saknar man alla lite extra så därför får ni en bild, som jag aldrig hade sett förut men som Linn plockade fram nu. Den gör mig så otroligt glad för några av mina absoluta favoriter finns med i den. Nog för att det endast är Jonatan som bor kvar på Vänortsvägen, men vi kommer alltid att vara Vänortsgangsters <3  


Imorgon är det dags för ytterligare en presentation, denna gång om Teknisk Design som utbildning. Ska bli skoj, har ingen aning om storleken på gruppen så det är bara att vänta och se. 

I måndags hämtade vi ut den första 3D-printade prototypen av originalet som vi har gjort, så vi testade den idag. Lite små modifikationer men sen är vi good to go! Omgång två kommer skickas nu i veckan och på den kommer de första idéerna jag och Linn har föreslagit vara med. 
Håll tummarna för oss!

Sen vill jag visa hur en vanlig dag kan se ut när vi kommer hem från jobbet..


Puss och god natt!
Emmy



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar